23 maart 2009

Vintage landelijk



Een duidelijk herkenbare Scandinavische woonstijl is: Vintage landelijk. Met veel inspiratie uit Frankrijk en toevoeging van zorgvuldig geselecteerde brocante vonsten. Merken in deze stijl zijn Jeanne d'arc Living, Lisbeth Dahl en toch ook wel items uit de collectie van House Doctor.

Deze foto's uit de Skona Hem laten zien hoe je de beste vonsten het mooiste tot hun recht kunt laten komen. De ketting van de kroonluchter wordt subtiel verstopt met een mooi cremekleurig lint en deze ijzeren verweerde stukken van een hek zijn voorzien van een oud gemaakt klein houten sokkeltje.

De kleuren zijn vaak wit, whitewash, hout en zoals hier met pastel en kleine kleuraccenten zoals het groene dienblad. Landelijk, natuurlijk, vintage en tijdloos.

3 opmerkingen:

  1. Wat ik ook heel mooi en uniek vind, is die leuke combi van strak RVS en vintage stukken in bijv. de keuken. Prachtig gewoon. Ik heb het bovenste plaatje opgeslagen, erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, een aantal jaren geleden zo'n stuk oud verweerd hek gevonden een snelstromend riviertje in Z-Frankrijk. Nu dus op zoek naar een sokkel~(tje)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben ook helemaal weg van t eerste plaatje, doe er een toefje zwart bij en je hebt (bijna) mijn keuken en mijn ;) Ik was laatst op een Ikea seminar... waar je dus lekker mag scheuren in al je favoriete woonbladen (iets wat ik thuis niet in mijn hoofd haal) en daar lagen ok een aantal exemplaren van Skone hem, leuk om er eens echt door te bladeren ipv virtueel

    BeantwoordenVerwijderen